2022. 10. 15. - időtartama 3 óra
A következő foglalkozáson szintén terepre mentünk. Ekkor egy szikes tó vizének vizsgálatára került sor. Először felelevenítettük, amit a vízmintavételezésről már az első foglalkozáson megtanultunk. Átismételtük vízmintavételi technikákat, és a vízminták szakszerű tárolásának a feltételeit. A csoportok a helyszínen megállapították a szikes tó vizének hőmérsékletét, szagát, színét, átlátszóságát, pH-ját, oldott oxigéntartalmát, valamint BISEL-módszerrel biológiai vízminősítést is végeztek.
Ezután bementünk a Tudástár laborjába, ahol a vízminták laboratóriumi elemzése következett. Ekkor a kémiai tulajdonságokat csoportmunkában határoztuk meg. Az első csoport megmérte a vízminták kémiai és biológiai oxigénigényét A második csoport az összes keménységet határozta meg. A harmadik csoport megmérte a vízminta ammónium tartalmát. A negyedik csoport a víz a nitrit és nitrát tartalmát határozta meg. Az ötödik csoport pedig a foszfát meghatározását végezte el.
A foglalkozás végén vízminősítési lapokat készítettünk.
A gyerekek ezen a foglalkozáson elsajátították a laboratóriumi munka alapjait. Megtanultak szakszerűen terepen vízmintát venni, betekintettek a fizika és a kémia tudományának alapjaiba, végrehajtottak egy kutatási projektet a tervezéstől a megvalósításon át a kiértékelésig.